Seacon Logistics maakt sporten voor talentvolle rolstoelhockeyer Stijn van Zon mogelijk

[11 maart 2016]

Seacon_Stijn_van_Zon

Talentvolle rolstoelhockeyer Stijn van Zon zal binnenkort het veld op gaan in een nieuwe elektrische sportrolstoel. Van onze 1% FairShare® partner Seacon Logistics ontvangt zijn vereniging BISO ’65 een bijdrage van € 2.500,- voor de aanschaf van de rolstoel.

Via persoonlijke acties en fondsenwerving willen Stijn en BISO’65 dit kalenderjaar de sportrolstoel financieren. “De bijdrage van Seacon Logistics is zeer welkom”, aldus de voorzitter van de vereniging BISO ’65 Pim Boon. “Hierdoor kunnen wij het aangepast sporten en E-hockey in het bijzonder toegankelijk maken, zodat we zoveel mogelijk mensen met een lichamelijke of visuele beperking plezier kunnen laten beleven aan sport. Stijn is een uitzonderlijk talentvolle en ambitieuze E-hockeyer die leeft voor zijn sport. Een goede sportrolstoel zorgt ervoor dat hij en BISO '65 de ambities kunnen waarmaken.”

Rico Gielen, marketingmanager van Seacon Logistics: “Ons bedrijf staat als één team achter Stijn (en zijn vereniging BISO’65). Hij heeft enorm veel talent. Sinds een half jaar maakt hij deel uit van de Nationale E-hockeyploeg. Zijn grote wens is om in een nieuwe sportrolstoel te kunnen deelnemen aan het EK in Nederland. Onze bijdrage hieraan is geheel in lijn met ons partnership met Fonds Gehandicaptensport om samen, als één team, sporten voor mensen met een handicap vanzelfsprekend te maken. Zo ook voor ons regionaal talent Stijn van Zon.”

Sporten moet voor iedereen met een handicap vanzelfsprekend zijn

Uit onderzoek blijkt 73% van de Nederlanders vindt dat sporten voor iedereen met een handicap vanzelfsprekend moet zijn. Dat niemand buiten spel mag staan. (Bron: DirectResearch, december 2014.) Met het nieuwe programma “Grenzeloos Actief” het digitale platform ‘Uniek Sporten’ met App en de maatschappelijke belofte, staan de sportsponsors, vrijwilligers, ambassadeurs, donateurs, sportbonden, sportverenigingen, sporters en supporters van Fonds Gehandicaptensport, samen, als één team achter de sporters met een handicap. Met één doel dat gehandicaptensport op een dag vanzelfsprekend is. Pas dan is voor ons allemaal de wedstrijd gewonnen.

Onderschrift foto: v.l.n.r. Corné Geerts (CEO Seacon Logistics), Nike Boor (Directeur Fonds Gehandicaptensport), Stijn van Zon en Marcel van Zon.

Foto & Video

Rico Gielen, Manager Marketing
T +31 (0)77 - 327 55 40
rgielen@seaconlogistics.com