Seacon Logistics behaalt opnieuw internationale kwaliteitscertificatie

[17 mei 2017]

ISO 9001

Seacon Logistics is per 12 april 2017 officieel gecertificeerd conform de ISO 9001:2015 norm. Het bedrijf, dat al vanaf 1994 gecertificeerd is voor het kwaliteitsmanagement conform de ISO 9001-norm, voldoet daarmee aan de nieuwste internationale kwaliteitseisen.

Externe audit op kwaliteit

Met de ISO 9001:2015 norm tonen organisaties aan dat ze kunnen voldoen aan eisen van hun klanten, de wet- en regelgeving in hun markt en de interne kwaliteitseisen. Het vormt daarmee een garantie voor klanten, leveranciers en andere stakeholders dat een bedrijf kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Seacon Logistics heeft zich de afgelopen maanden voorbereid op de transitie naar de nieuwe norm en deze succesvol afgerond. Bij een externe audit heeft Lloyd's Register Quality Assurance (LRQA) uit Rotterdam beoordeeld dat Seacon voldoet aan de vereiste normelementen, waarna het bedrijf is voorgedragen voor certificering conform de 2015-versie. Per 12 april 2017 is Seacon Logistics daarmee officieel gecertificeerd volgens de wereldwijd erkende ISO 9001:2015 norm.

ISO-normering

De diverse ISO-normen worden regelmatig geëvalueerd en waar nodig aangepast volgens de laatste inzichten. De meest recente herziening van de ISO 9001-norm heeft in 2015 plaatsgevonden. Bedrijven die hun bestaande ISO 9001-certificiering willen handhaven, zijn verplicht om binnen een periode van drie jaar over te stappen naar de nieuwe versie en conform de normelementen van deze versie te functioneren en het kwaliteitsmanagementsysteem hierop in te richten.

De ISO-normeringen zijn wereldwijd erkend als internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. De ISO 9001:2015 is de eerste grote herziening van de norm sinds 2008 en is geschreven met het oog op de hedendaagse zakelijke uitdagingen. Belangrijke wijzigingen zijn de invoering van een contextanalyse en een grotere nadruk op betrokkenheid van het topmanagement. Naast een tool voor kwaliteitsmanagement is de ISO 9001:2015 vooral een significant kader met als doel het bedrijf te verbeteren door onder andere efficiënter te werken en de klanttevredenheid te verbeteren.

Over Seacon Logistics

Seacon Logistics opereert als een hoogwaardig ketenregisseur met een maritiem karakter in de logistieke dienstverlening (transport, opslag, overslag, distributie en logistiek). Het bedrijf uit Venlo heeft de hele wereld als werkterrein.

Foto & Video

Rico Gielen, Manager Marketing
T +31 (0)77 - 327 55 40
rgielen@seaconlogistics.com